OVER TOPTEX
TopTex is een familiebedrijf dat werd opgericht in 1994 en dat in de loop der jaren een mooie evolutie kende, gedreven door de passie om te ondernemen van zijn oprichter Laurent Marti.
De groep TopTex ontwikkelde en verrijkte haar personaliseerbare en promotionele aanbod voor professionele klanten in Europa. TopTex is nu koploper in Frankrijk en de Benelux. Het bedrijf verdeelt meer dan 40 merken, waaronder de grootste op zijn markt (B&C, Fruit of the Loom, Gildan enz.) maar heeft zijn eigen merken met de ontwikkeling van NATIVE SPIRIT, een 100% eco-verantwoordelijk merk en de 6 KARIBAN MERKEN merken:: Kariban, WK. Designed to Work, Kariban Premium, Proact, Ki-mood et K-up.
Kortom, wij zijn uw professionele partner!
Advies &
begeleiding
Respect
Vertrouwen
Verantwoordelijkheid
Engagement
2800 verschillende artikelen
Omzet in 2021: € 182 milj.
Een europese structuur
TopTex is goed voor ruim 30 jaar geschiedenis!
Het verhaal begint in het zuiden van Frankrijk en trekt zich doorheen Europa door. Met meer dan 30 vertegenwoordigers in 8 landen, Frankrijk, Benelux, Duitsland, Italië, Portugal en Spanje, kan TopTex een grote verscheidenheid aan klanten begeleiden. Enkele kantoren hebben één of meerdere showrooms om klanten te verwelkomen en het uitgebreide assortiment van de merken van KARIBAN BRANDS (Kariban, WK. Designed to Work, Kariban Premium, Proact, Ki-mood en K-up) en de duurzame selectie van Native Spirit te presenteren.
TopTex heeft in Europa ook meer dan 58.000 m² aan magazijn, om zo tegemoet te komen aan de constant toenemende vraag.
Ons verhaal
KARIBAN BRANDS & TopTex
KARIBAN BRANDS zit stevig vervat in het DNA van TopTex. De 2 entiteiten evolueren samen naar één gemeenschappelijk doel toe: klanten een steeds groter assortiment bieden om uiteindelijk elke sector te bedienen. KARIBAN BRANDS bestaat uit 6 merken die elk gespecialiseerd zijn in een specifiek domein:
- Kariban : imagokleding
- Kariban Premium : zakelijke en representatiekleding
- WK. Designed To Work : workwear
- PROACT® : sportswear
- K-up : headwear
- Kimood : bagage & accessoires
De rol van TopTex? Een sterke structuur zijn voor KARIBAN BRANDS, waarvoor het exclusief het hele aanbod van zijn merken verdeelt
Laurent Marti, CEO van TopTex Group.
Native Spirit & TopTex
Om naar een meer duurzaam en geëngageerd aanbod te evolueren, breidt TopTex zijn aanbod ecologische producten uit via Native Spirit. Het is een complete collectie personaliseerbare kleding in tinten geïnspireerd op de natuur. Het merk ontwerpt basics voor mannen, vrouwen en kinderen, gemaakt van edele, biologische en/of gerecycleerde materialen, gedreven door duurzaamheid en respect voor de planeet. Het zijn trendy, hoogwaardige producten, volledig personaliseerbaar en 100% no label, en verkrijgbaar in een breed kleurenpalet.
Met Native Spirit engageert TopTex zich ertoe meer verantwoorde mode na te streven.
Ons aanbod
TopTex is eerst en vooral een breed aanbod promotietextiel.
Er zijn meer dan 2800 verschillende artikelen die de noden van elke professional kunnen inlossen.
Wij selecteerden hiervoor de allerbeste producten en bieden u tal van mogelijkheden om uw projecten waar te maken.
Zo beslaan we tal van domeinen:
- De must-haves onder de imagokleding, zoals T-shirts, polo's, sweaters, fleecejasjes en softshells.
- Werkkleding die voldoet aan de eisen van de domeinen Workwear en Hospitality.
- Sportkleding, ontwikkeld met het oog op comfort en prestaties.
- Huislinnen: handdoeken en homewear.
- Accessoires: petten, mutsen en tassen.
Onze ambitie: onvermoeibaar innoveren om u trendy, technische en lifestyleproducten te bieden die perfect voldoen aan de eisen van de wereld waarin wij leven en werken. De voorbije jaren werkten we dan ook hard aan de ontwikkeling van onze MVO-strategie. Wij kozen ervoor ecologische productlijnen met labels en certificaten (GOTS, OCS 100, OCS BLENDED, GRS, RCS 100, RCS BLENDED, OEKOTEX, EVE VEGAN) als bewijs van hun goede kwaliteit in ons aanbod op te nemen.
Meer dan 40 merken!
Onze logistiek, uw comfort
Omdat het onze voornaamste ambitie is om u binnen de kortste termijnen toegang te bieden tot de grootste voorraad producten plaatsten we de logistiek centraal in onze strategie.
Wij hebben nu in Europa meer dan 58.000 m² aan opslagruimte. Dankzij de ligging van onze magazijnen beslaan we probleemloos het noorden en zuiden van Europa.
We beschikken immers over 2 efficiënte, halfautomatische logistieke platforms, één in Frankrijk sinds 2017 (37.500 m²) en één in België sinds 2018 (21.000 m²).
Ze staan garant voor een optimale beschikbaarheid van de producten en een snelle afhandeling van uw bestellingen. U ontvangt ze amper 1 tot 2 werkdagen na vertrek uit onze magazijnen.
Wij verzekeren de opvolging en beschikbaarheid in onze magazijnen van 2800 artikelen uit de catalogus van TopTex.
Een team dat naar u luistert
Omdat wij op een b2b-markt actief zijn, is ons handelsbeleid toegespitst op advies en nabijheid. Wij verbinden ons er dan ook toe persoonlijk en zo snel mogelijk aan uw wensen te voldoen en u optimaal te helpen met uw aankoop. Onze verkoopteams staan altijd voor u klaar. Uw tevredenheid is hun grootste prioriteit! Onze verkopers zijn heuse textielspecialisten, trouwe partners in al uw projecten. Ze zijn aanwezig in heel Europa om u te adviseren in de keuze van de producten maar ook wat de bedrukking van het textiel betreft.
Onze belofte en handelsethiek verbinden ons ertoe geen bedrukte producten aan te bieden of rechtstreeks aan eindklanten te verkopen. Wij respecteren en waarderen het werk van alle professionals die ons omringen, op ieder niveau.
Onze klanten
Onze klanten zijn professionals die van ons blanco producten (textiel, bagage en accessoires) kopen, die transformeren en doorverkopen aan de eindklant.
Onze klanten:- Professionals in de wereld van bedrukking
- Textielverkopers
De klanten van onze klanten :
- Leiders van dienstenbedrijven
- De vereniging
- Handwerkers enz.
Ook de klanten van onze klanten staan centraal in onze strategie. Al ons werk, van de keuze van de merken en producten tot het advies en de levering van de bestellingen bij onze klanten, heeft tot doel alle schakels in de waardeketen zo tevreden mogelijk te houden en alle wensen in te lossen.
Ze praten over ons
Het is altijd leuk om getuigenissen van klanten te lezen en te zien, ons te herkennen in reclame in de wereld van textiel en het eindresultaat van onze klanten te ontdekken. We wilden dan ook graag enkele van die vermeldingen met u delen.
Gezien op BFMTV.COM!
Wie zijn wij? Dankzij hen weet u nu alles over ons.
Bedankt, BFMTV!